טעויות שכדאי להמנע מהן בשימוש בציוד שטח שלכם

טעויות שכדאי להמנע מהן בשימוש בציוד שטח שלכם

במהלך השנים, צוות התיקונים של חברת MSR ראו הרבה תופעות יוצאות דופן על שולחן העבודה. הם קיבלו הרבה מאד ציוד שעבר שינויים על ידי המשתמשים ואת התוצאות הלא מוצלחות. הם ראו הרבה מאד ציוד איכותי שעבר הזנחה, ונאלצו הרבה פעמים להסביר למשתמשים למה הרעיון שלהם לשיפור הציוד היה כנראה פחות מוצלח.
תראו, אנחנו יודעים שאתם גאונים בציוד. אבל יש כמה דברים שעדיף להשאיר למהנדסים שעושים זאת בכל יום, משקיעים שעות רבות כדי להבטיח שמה שהם מתכננים הוא הפתרון הטוב ביותר עבור המשימה שבידם. למעשה, יש סיכוי טוב שהם כבר ניסו את הרעיון שלכם וכנראה שיש סיבה טובה מדוע זה לא חלק מהמוצר המוגמר. אנחנו יודעים שאתם מאד נרגשים לבצע את הרעיונות שלכם ולשפר את הציוד, אבל יש שתי סיבות ממש ממש חשובות למה לא כדאי לעשות שינויים בציוד שלכם.


1. האחראיות על המוצר תתבטל 

אחת הסיבות העיקריות לא לעשות שינויים בציוד שלכם היא שאם תעשו זאת, האחריות שלכם לא תהיה יותר בתוקף. זה לא בגלל שהתבאסנו שהחלטתם לעשות משהו יותר טוב מאיתנו. זה בגלל ששינויים משנים את המבנה הבסיסי של המוצר, ואנחנו לא יכולים לעבוד עם משהו שלא אנחנו תכננו. זה לא בטיחותי לכם ולנו. לרוע המזל, אתם נשארים בכוחות עצמכם ברגע שעשיתם שינויים כלשהם לציוד שלכם מעבר למפרט המקורי, גם אם יתגלו בהמשך תקלות אחרות שאינן קשורות לשינוי שאתם עשיתם.


2. בסיטואציות מסוימות, זה עלול לפגוע בכם.

הסיבה העיקרית השנייה היא שאתם עלולים ליצור שינוי לרעה. נכון שאפשר לבצע שינויים בכלי בישול או כוס בלי לדאוג יותר מדי, אבל לנסות לשנות את אופן העבודה של גזיה או מסנן מים יכול באמת להיות מסוכן. כמו שעורכי הדין שלנו אוהבים להזכיר לכם בדפי הוראות השימוש (שאתם קוראים או לא), אתם יכולים למות מות נוראי משינויים בגזיה או לבלות את רוב הזמן שהייתם אמורים להיות בטיול, בביקורים תכופים בשירותים בגלל שינוי במסנן המים שלכם. מה שאנחנו מנסים להגיד, זה בואו נשאיר את המהנדסים של MSR עסוקים.

אחרי שאמרנו את כל זה, בואו נבחן כמה שינויים פופולרים שראינו ולמה הם רעיונות לא טובים. בנוסף, ניתן לכם גם קצת טיפים לשמירה על ציוד. אם אתם באמת רוצים לשמור על הציוד שלכם לאורך זמן, מה שבאמת כדאי לעשות זה לשמור על הציוד היטב, בצורה שבה הוא תוכנן ועוצב מלכתחילה.

גזיות וכלי בישול.

אולי אתם מקצועני בישול, אבל ניסיון לשפר את הגזיה, בנזיניה או כלי הבישול שלכם יכול לשנות באופן דרסטי את הביצועים שלהם ולהוסיף כמה סיכונים למשוואה. הנה כמה דברים שכדאי להמנע מהם:

שימוש בסירים גדולים מדי

כל גזיה או בנזיניה מגיעה עם המלצה לגודל מקסימלי של סיר. יש כמה סיבות לכך, אחת מהן היא אכן יציבות הגזייה/בנזיניה. הסיבה השנייה היא שסיר גדול מדי מקרין חלק גדול מדי של החום בחזרה אל הכירה. זה מסוכן במיוחד במקרים של גזיות, בהם המיכל עצמו עלול להתחמם יתר על המידה. כל אחד מאיתנו יכול להבין לבד כמה זה מסוכן לחמם מיכל גז. החום העודף יכול גם להמיס את האטם שמוטמע בראש בלון הגז, מה שיגרום לדליפת גז ויכול לגרום לקטסטרופה לא פחות גדולה. אפילו בנזיניות יכולות לעבור המסה תחת סירי חרס גדולים מדי, אז עקבו אחרי ההוראות וההמלצות של הגזייה או הבנזיניה שלכם.

שימוש בכלים הלא מתאימים במערכות בישול

מערכות בישול WindBurner ו-Reactor שלנו הן בין המערכות הכי מקצועיות שיש כיום ואין ספק שהן הישג הנדסי מעולה. כל אחת מהן משתמשת ביכולות הבערה מושלמת באמצעות שילוב אידיאלי של הבעירה וכלי הבישול. ראינו אנשים שניסו להתאים כלי בישול עם תחתית שטוחה ולהתאים להם ״מתאמים״ כדי ליצור כלים המתאימים גם למערכות אלו. תנו לנו לקצר לכם את הדרך: זה לא עובד. האמת היא שללא פיזור נכון של החום, מה שסביר שיקרה זה שמד החום האינטגרלי במערכות האלה, שאמור לעצור את הבעירה במקרים של חימום יתר, ידלק ויופעל. אתם יכולים לאתחל את מערכת ה-WindBurner, אבל אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לרכיבים. במערכת ה-Reactor, זה עלול לגרום לכם לאכול ארוחות קרות למשך שאר הטיול שלכם ולמציאת תחלופה למערכת המבושלת שלכם (סטגדיש). 
איך לאתחל את מערכת ה-WindBurner
  1. המתינו 5 דקות כדי שהמערכת תתקרר (חובה!). נתקו את מיכל הגז מהכירה.
  2. סובבו את הידית שמווסתת את הבעירה, שני סיבובים מלאים נגד כיוון השעון.
  3. הכניסו רגל אחת של מעמד בלון הגז לתוך החור העמוק עד עצירה למול צינורית הערבול.
  4. סובבו את הרגל עם כיוון השעות כדי להוריד את הצינורית למטה עד שנשמע קליק. 
  5. החזירו את ידית הבעירה למקומה וסגרו אותה לפני שאתם מחברים מחדש את בלן הגז. המערכת מוכנה לשימוש.
שימו לב שביצוע האיתחול הזה מספר פעמים יכול להעיד גם על כך שיש משהו אחר שתקול במערכת, ועורכי הדין שלנו רוצים להזכיר לכם שזה יכול לגרום לדליפת גז שעלולה לגרום לאש, כוויות, פציעות חמורות ואפילו מוות. אם מד החום ממשיך להפעיל את עצמו, הפסיקו את השימוש במערכת וצרו עמנו קשר.

ניסיון להשתמש בגזיות עם גפ״מ (גז הבישול בישראל)

אנחנו מעריכים את הרצון שלכם להיות ירוקים ולהפחית פסולת, אבל זהו רעיון רע מאד להשתמש בגז בישול בגזייה של MSR. משתנים כמו לחץ שהגזיות שלנו לא תוכנננו לעמוד בו, עלולים לגרום ללהבות בלתי צפויות. זה יכול גם ליצור נקודות שונות שמועדות לדליפה וזה כמובן לא רעיון טוב בכל מה שנוגע לגז ואש. בנוסף, רכיבים שונים שאנשים מנסים להשתמש בהם מגיעים ממקורות לא ידועים ואיכות לא ידועה, ולכן לא כדאי לבטוח בהם בכל הנוגע לחייכם ובטיחותכם סביב האש. אז בבקשה, בלי ניסיונות מיותרים להשתמש בגזייה עם גז אחר. השתמשו רק במיכלי גז המיועדים לגזיות, מאושרים ותקינים.

זוהי רשימה חלקית בלבד של רעיונות לא טובים, אבל אנחנו מקווים שהם נותנים לכם מושג לגבי המשמעות של ההחלטה לבצע שינוי כלשהו בכירות ובכלי הבישול שלכם. המהנדסים שלנו אוהבים להגיד ״תנו כבוד לאש״. מגיעה לה.

אוהלים.

אנחנו מודים שאנחנו לא רואים הרבה שינויים מוזרים באוהלים, אבל אנחנו כן רואים הרבה כשלים בתחזוקת האוהלים. השניים העיקרים, באופן מצחיק, קשורים לתחזוקת יתר ותחזוקת חסר.

שמרו על האוהל נקי

כן! שמירה על האוהל שלכם נקי הכרחית לביצועים לאורך זמן. עם זאת, אל תכניסו את האוהל שלכם למכונת כביסה. אף פעם. זה הרסני. לא משנה כמה מסריח האוהל, או מלוכלך, השרייה וכיבוס אגרסיבי של האוהל שלכם במים מלאים בסבון יכולים לקצר באופן משמעותי את אורך חיי האוהל, במיוחד במכונות כביסה עם פתח עילי. המפתח לשמירה נכונה וניקיון נכון של האוהל הוא לא להכניס אותו למכונת כביסה, ולהשתמש בסבון הנכון. הכי עדיף זה לוודא שהלכלוך שהאוהל כן סופג הוא כזה שניתן לנקות באמצעות ניקיון נקודתי או נקיון בזרם מים. לאחר שטיפת האוהל שלכם, ייבשו אותו לחלוטין לפני האחסון או הטיול הבא.

שמרו על האוהל יבש

בעיה נוספת גדולה שאנחנו מזהים היא שאוהלים מאוחסנים כשהם עדיין רטובים. זה יכול להאיץ את הבליה של מעטפת ההגנה מפני מים של האוהל ולאפשר לעובש וטחב לגדול. זה יגרום גם לריחות רעים אבל גם יקצר באופן משמעותי את אורך החיים של האוהל. אנחנו לא מדברים על טיול של שבוע בגשם. אנחנו מדברים על אחסון של האוהל בבית, כאשר הוא עדיין רטוב, או אחסון של האוהל בתנאי לחות גבוהה כמו מרתף לח. אתם תהיו בשוק כשתגלו כמה מהר מתפתחים עובש וטחב על אוהל רטוב שנדחס בארון.
כאשר מדובר בלחות, כדאי להיות פרנואידים ולוודא שהאוהל יבש לחלוטין לפני שאורזים אותו. בשטח, הפכו אותו לפני שאתם אורזים אותו ותנו לשמש לייבש את הרצפה. הפכו גם את כיסוי הגשם ותנו לשני הצדדים להתייבש כמה שיותר לפני האריזה. כמובן שבשטח זה לא חייב להיות יבש לחלוטין, אבל ככל שהלחות מצטברת נהיה יותר קשה להמנע מנזקים. לכן ייבשו את האוהל בכל הזדמנות שתוכלו. אם הייתם צריכים לארוז את האוהל רטוב בבוקר, השתדלו לפתוח אותו ולייבש אותו בזמן ארוחת הצהריים.
כאשר אתם חוזרים הביתה, הרכיבו את האוהל במחסן או תלו אותו בחצר לייבוש למשך לפחות 24 שעות, והפכו אותו מצד לצד פעמים רבות כדי לוודא שאין לחות שמצטברת בפינות וקפלי בד. זה השלב שבו חשוב לוודא שהאוהל יבש ב-100% לפני שאתם אורזים אותו עד לאביב הבא. אפשר ורצוי גם לאחסן אותו בשק רשת גדול ונושם שמאפשר זרימת אוויר.

מסנני ומטהרי מים.

אורך מושלם של צינורית

אחד המשחקים היותר קבועים שאנחנו רואים הוא החלפת הצינורית בצינורית באורך אחר. אמנם זה לא יפגע ביכולת של הטיפול במים, אבל זה יפגע ביעילות שלה. במקרה שהצינורית ארוכה מדי כאשר משתמשים במסנן TrailShot, זה יכול לפגוע ביצירת אפקט שאיבה שימשוך את המים דרך המסנן עד כדי מצב שבו לא יבוצע סינון בכלל! כל מערכות הסינון והטיהור מגיעות עם צינורית באורך האופטימלי, לאחר המון ניסויים ובדיקות. סמכו עלינו - השאירו אותם כמו שהם.

אחסנו אותם יבשים

האם שכחתם פעם לייבש מיכל או שקית מים ויכולתם להרגיש את המעטפת הרכה שגדלה מבפנים? אותו דבר יגדל על הצינוריות והמסנן עצמו או המטהר שלכם, עד כדי סתימה. בכל פעם שאתם מאחסנים מטהר או מסנן ליותר מכמה שבועות, כדאי לשטוף אותם עם חומר מלבין חלש כדי לטהר אותם (לפי הוראות היצרן שהגיעו עם הפילטר שלכם), ולפרק אותם עד כמה שאפשר/לפי ההוראות כדי לאפשר להם להתייבש. אפשר להשאיר אותם ליד חלון מואר או בחוץ ברוח כדי להאיץ את תהליך הייבוש, ואז לארוז אותם עד לטיול הבא שלכם. שימו לב שמחסניות סיבים (סוג מסוים של פילטר) לא ניתן לפרק, ולכן עקבו היטב אחר הוראות היצרן וטהרו את הפילטר לפי ההסבר המדויק.

השאירו תגובה

שימו לב, תגובות עוברות אישור לפני פרסומן.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.